Bref
Här kan du läsa mer om Brefs historia
1968

1968: Första WC-blocket

Henkel introducerade sitt första WC-block på den tyska marknaden i en konisk form som hängdes på toaletten. Detta WC-block revolutionerade hygienmarknaden då den skapade hygienisk renhet och fräschhet med varje spolning som varade i flera veckor.

1975

Från 1975 till 2000: Att bli WC experten

Henkel gjorde flertal undersökningar för att förstå konsumentens behov av hygien och renlighet i toaletten. Baserat på dessa undersökningar lanserade Henkel olika lösningar för rengöring av toalett: Toalettrengöringsmedel, WC-tankar, rengöringsblock med duofack, gel rengöringsmedel  och rengöringstabletter för toalettstolen.

2002

2002: En innovativ dubbelteknik

De flesta konsumenter anser att en långvarig frisk doft samt en bra rengöringseffekt är väsentliga behov för toalettprodukter. För att uppfylla dessa önskemål krävdes tidigare två produkter: en toalettrengörare och en luftfräschare. Under 2002 lanserade Henkel Bref Duo-Active: den första flytande WC-blocket med två separata fack för både toalettrengöring och luftfräschning.

2010

2010: DE REVOLUTIONERANDE POWER ACTIVE BOLLARNA!

Henkel lanserade en revolutionerande WC-block produkt: Bref Power Active! Den erbjuder en övertygande 4-funktions formula med en kraftfull kombination av rengöringsskum, anti-kalk, smutsskydd och extra fräschhet! Bref Power Active är även mycket uppskattad av konsumenter runt om i världen tack vare produktens estetik, bekvämlighet samt fräscha och livliga parfymer. Sedan 2010 har Henkel producerat mer än 1 000 000 förpackningar som har distribuerats i mer än 50 länder över hela världen.

2012

2012: Bref Blue Active

Tack vare sina blå vattenbollar, bibehåller Bref Blue Active renlighet och fräschhet i din toalett, även mellan spolningar. Hur? När du spolar, samlar korgen med Blue Active upp vatten, berikar det sedan med aktiva ingredienser och släpper ut det i slutet av spolningen. Ett bevis på denna funktion är det blå vatten blir kvar i din toalett som innehåller aktiva ingredienser för bästa renlighet och fräschhet mellan spolningarna!

2012

2012: The Balls Dream Band

WC Bref fick en framgångsrik viral kampanj med Balls Dream Band: Fyra snygga män representerade varsin Action-formula av Bref Power Active. Dimitri den Gnistrande, Granaten Marcellus, Markus den Fräscha och Alejandro den Beskyddande. Kampanjen lanserades globalt och sedan dess har videoklippet setts mer än 20 miljoner gånger och visar att Bref innebär toalett utan drama!

2015

2015: DRÖM DIG BORT TILL EXOTISKA DESTINATIONER

WC Bref lanserar Bref Power Active Escapes serien. Med sina färgglada bollar och exotiska dofter drömmer du dig bort till exotiska destinationer varje gång du spolar!

2016

2016: Bref Power Active Fragrance Boost

Den senaste innovationen från Bref WC Blocks: Bref Power Active Fragrance Boost nu med en ultimat doftkärna laddad med 40% mer parfym än ytterskalet som ger en fräschhetsboost varje gång du spolar! Tack vare sin teknik bevarar Bref Power Active Fragrance Boost en stark  doftintensitet under produktens livslängd. Resultatet blir att din toalett  är fräsch från första till sista spolningen.